Rána. Jen pro málokoho jsou příjemná. Víme, že bychom měli vstát, ale naše postel nás drží v pevném objetí a nám se nechce otevřít oči. Jak předejít tomu, abychom vstávali se špatnou náladou a negativními myšlenkami? Zde je 10 bodů, díky kterým se vám bude vstávat mnohem lépe a možná se dokonce budete na další ráno těšit!

1.) Vstaňte na první zazvonění budíku

Všichni to známe. Zazvoní nám budík, my ho odložíme o 10 minut a spíme dál. Takhle ho odložíme klidně i 10x. Výsledek? Jsme naštvaní sami na sebe, že jsme nedokázali vstát dřív a zaspali jsme čas, který jsme mohli využít lépe. Nastavte si budík na hodinu, která pro vás není úplně nemožná ke vstávání a vstaňte hned po prvním budíku. Díky tomu získáte spoustu času navíc, díky kterému budete všechno lépe stíhat a den se bude zdát mnohem delší. Ideálních je 8 hodin spánku, minimum pro dospělého člověka je však 6, jděte tedy spát v takovou hodinu, abyste byli schopni vstát v čas, na který si nařídíte budík.

2.) Vypijte sklenici vody

Ihned jak vstanete, natočte si sklenici vody a pomalu ji vypijte. Dříve, než uděláte cokoliv jiného. Může se to zdát zbytečné, ale je to ta nejlepší věc, kterou můžete hned po probuzení udělat. Budete díky tomu už od rána hydratovaní, budete mít více energie a vaše tělo vám poděkuje. Žádné sladké limonády – tělo se potřebuje po několika hodinách spánku hydratovat a ze sladkého pití se vám maximálně tak udělá špatně. Nechvátejte – pijte po malých douškách a dejte si čas na probuzení.

postel

3.) Ustelte si postel

Je to maličkost, ale opravdu důležitá – do neustlané postele se vždycky rádi vracíme, máme pocit, jako by nás volala zpátky – proč ne, když je tak útulná. 🙂 Není to ale jediný důvod, proč vám to prospěje. Budete mít pocit, že jste hned na začátku něco udělali, ačkoliv jde o malý úkol. Ložnice bude působit uklizeně – ustlaná postel vzbuzuje uklidňující dojem. Navíc se do ní večer mnohem raději vracíme, než do zmuchlaného čehosi. Když to začnete dělat pravidelně, stane se z toho další z dobrých návyků.

4.) Pusťte si hudbu

Občas se nám zkrátka nechce vstávat. Nebudeme si nalhávat, že všichni každé ráno nadšeně vyskočíme z postele a s úsměvem začneme být produktivní. Dobrá hudba vám zlepší náladu a dodá vám chuť do vstávání. Kde takovou hudbu najít? Například na Spotify najdete spoustu playlistů podle nálady – stačí do vyhledávače zadat „morning“ a ihned vám to najde několik playlistů, ze kterých můžete vybírat. Veselá hudba probudí váš mozek a hned se bude vstávat lépe.

5.) Buďte vděční

Ano, buďte vděční. Pravděpodobně to vidíte všude, je to opakováno pořád dokola, až se to může zdát otravné. Je to ale zázračná věc, která vám dokonce může pomoct zlepšit váš život. 3 věci, za které jste vděční – to je vše. Vezměte si sešit a tužku a napište si 3 věci, které pro vás nejsou samozřejmost. Nebo možná jsou, ale vůbec být nemusí! Je to váš partner? Domácí mazlíček? Práce? Pokud nemůžete na nic přijít, zeptejte se, co máte, co jiní nemají. Jste zdraví? Máte střechu nad hlavou a kde spát? Máte dostatek jídla? To všechno jsou věci, za které můžeme být vděční, ačkoliv nejsou vůbec samozřejmostí. Čím více vděčnosti projevíte, tím více pozitivních věcí k sobě přitáhnete.

6.) Zacvičte si

Cvičení je skvělý způsob, jak rozproudit krev a probudit vaše tělo. Je spoustu způsobů, jak cvičit a můžete si vybrat, co vám vyhovuje nejvíce. Klasická rozcvička, jóga, procházka, projížďka na kole, běhání… I pouhých 5 minut dokáže udělat zázraky! Dokonce je dokázáno, že ranní cvičení zlepšuje kvalitu spánku, tak proč tomu nedat šanci? 🙂

snídaně

7.) Dejte si snídani

Snídaně je nezbytná část dne, kterou bychom neměli opomínat. Bez snídaně budete hodně brzy bez energie a ani mentálnímu zdraví to moc neprospěje. Díky snídani získáte dostatek síly a energie minimálně na ráno a dopoledne. Není ale snídaně jako snídaně! Snídaně by měla být lehká, ale vydatná. Pokud si dáte k snídani vajíčka nebo třeba lívance, pravděpodobně vám po nich bude těžko a brzy budete mít zase hlad. Co tedy nejlépe jíst? Ovoce je tím nejlepším řešením. Jste-li člověk, který upřednostňuje snídani, kterou si může vzít s sebou, pak velmi oceníte smoothie nápoje – stačí rozmixovat vaše oblíbené ovoce s vodou nebo mlékem a snídani máte hotovou!

8.) Čtěte

Ať už jste člověk, co rád čte, nebo jste knihu viděli naposledy před pár lety, vždy si ráno alespoň něco přečtěte. Pokud ne oblíbenou knihu, pak postačí i noviny nebo časopis. Nemáte-li nic takového doma, internet poslouží vždy dobře. Projděte si vaše oblíbené blogy, koukněte, co se stalo ve světě, přečtěte si inspirativní článek. Číst knihu je ale to nejlepší řešení – možná vás právě díky tomu začne bavit čtení, nebo objevíte knihu, od které se nebudete moci odtrhnout. Čtení uklidní vaše myšlenky a pozitivně vás naladí.

naplánujte si den

9.) Naplánujte si den

Tento bod je velmi důležitý. Tím, že si předem naplánujete den budete přesně vědět, co vše chcete zvládnout. Funguje to také jako taková vnitřní motivace. Zapište si ty nejdůležitější věci, co chcete za den zvládnout a poté si je postupně odškrtávejte – zvládnete-li všechny, budete mít ze sebe na konci dne opravdu dobrý pocit. Důležité je soustředit se především na věci, které mají nejvyšší prioritu – neočekávejte od sebe nadlidské výkony, naplánujte si pouze to, co dokážete zvládnout.

10.) Promluvte si s někým

Zavolejte nebo napište někomu, koho máte rádi, někomu, na kom vám záleží. Může to být vaše rodina, kamarádi nebo partner. Konverzace s někým takovým nám dokáže zvednout náladu za každé situace, rána nevyjímaje. Zeptejte se, jak se má, co dnes bude dělat, popřejte mu hezký den.

Zaručuji vám, že jakmile splníte všechny tyto body, budete se cítit připraveni čelit všemu, co vás ten den potká. Nebudete otrávení, zasmušilí, ani protivní. Naopak budete pozitivně nalazeni a celé ráno se bude zdát příjemnější a den mnohem méně náročný. Ne vždy je možné stihnout všechny výše zmíněné body, ale nikdy nezapomínejte alespoň na ty, které vám viditelně zlepšují náladu a dodávají energii. Tak co to zkusit hned zítra? 🙂

Čtěte také: Dospělost- kdy a čím začíná? Aneb 8 věcí, které vás posunou vpřed

6 thoughts on “10 věcí, které vám pomohou správně začít den”

  1. Dá sa povedať, že okrem hudby robievam ráno všetko. Ok to cvičenie niekedy odkladám až na čas po práci, ale inak dodržiavam tieto body a moje ráno je úžasné. Vstať nemám problém, väčšinou sa zobudím na svoj vlastný autobudík v tele, skrátka som už hore pred budíkom. Vďačnosť a vnímanie reality sú veľmi dôležité. A ja sa vždy teším aj na nový výtvor v líčení.
    Bianka

    1. Cvičení je pro mě taky problém, většinou se jen trochu protáhnu a jdu na procházku se psem. A pořád mám trochu problém s tím budíkem, ne vždycky se mi podaří vstát hned, sama to musím ještě pocvičit 😀 A máš pravdu, vděčnost dělá opravdu hodně! 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *